Hoe schrijf je goede webteksten?

– bepaal je doelgroep(en)
– keyword onderzoek
– tone of voice bepalen
– concept webteksten uitschrijven
– webteksten definitief maken
– metatags schrijven
– alle teksten plaatsen in CMS
– frequent nieuwe content plaatsen

 

Webteksten schrijven, aan de slag, maar oei…

Webteksten schrijven: het leek zo op het eerste gezicht vrij eenvoudig, toch? Maar dat is het zeker niet. En oei, unieke webteksten zijn ook nog eens het belangrijkste onderdeel van je website of webshop. Je webteksten moeten relevant zijn, de juiste keywords bevatten en doen wat jij van hen verlangt: de interactie en de online omzet verhogen! Lastig? Neem gerust contact met mij op!

Dagelijks combineer ik het schrijven van webteksten met advies over techniek en indeling. De richtlijnen van Google vormen de basis. Zo creëer ik uitstekende condities voor een goede ranking van jouw website of webshop. Maar Google alleen is niet voldoende: webteksten moeten jouw doelgroep raken. Zij moeten je product kopen, inschrijven op de nieuwsbrief of contact met je opnemen. Omzet verhogen, warme leads genereren. Dat is mijn doel, ook van jou?


webteksten schrijven voor verzekeraar Atradius
webteksten schrijven voor bank
webteksten schrijven voor reisorganisatie
webteksten schrijven voor restaurant
webteksten schrijven voor internet provider
webteksten schrijven voor recreatie sector

Webteksten schrijven, zo doe ik dat:

Webteksten zijn cruciaal binnen iedere online strategie: unieke webteksten zorgen voor goede posities binnen Google. Trouwens… webteksten kunnen ook heel goed een blogartikel zijn: Google houdt van verse content! Maar hoe schrijf ik je webteksten? Hieronder vind je een leidraad hoe ik doorgaans werk én schrijf. Klanten waarderen mijn open aanpak:

1. Neem contact met mij op en samen bespreken we je wensen op het gebied van content.

2. Op basis van je wensen kan ik vrijblijvend een content voorstel voor je opmaken. Ik bekijk niet alleen de huidige webteksten maar ik kijk ook graag naar de indeling en de techniek van je website. Alles moet kloppen.

3. Zodra de omvang van de opdracht bekend is en de offerte goedgekeurd is, start ik met een gericht keyword-onderzoek. Uiteraard deel ik de uitkomsten met je en samen kiezen we de meest geschikte zoektermen uit.

4. Nu start ik met schrijven. Nee, niet alles in één keer, ik richt me eerst op één of twee pagina’s die we vooraf samen uitkiezen. Dit doe ik om de juiste tone of voice te bepalen. Zo voorkomen we achteraf verrassingen.

5. Na de vaststelling van de tone of voice ga ik alle webteksten schrijven. Bij een grote schrijfopdracht kunnen we vooraf ook tussentijdse opleveringsmomenten vastleggen.

6. Op het afgesproken moment ontvang je van mij de concept webteksten. Eventuele aanvullingen van jou kant worden snel door mij verwerkt.

7. Ik kan ook de definitieve webteksten voor je plaatsen in het Content Management Systeem van je website. Ook de zogenaamde metatags kan ik hier voor je schrijven en publiceren (belangrijk voor een goede vindbaarheid in Google!). Ik heb hier veel ervaring in, niet alleen met WordPress maar ook met overige systemen. Vraag me gerust naar de mogelijkheden. (NB. Ook kan ik de definitieve webteksten native laten vertalen naar o.a. het Engels, Frans, Spaans en Duits)

keyword-onderzoek-seo-webteksten-schrijven

Voorbeeld keyword onderzoek

Wij zijn zeer tevreden over de kwaliteit van de webteksten. De teksten lezen vlot en voelen niet als een tekst die er alleen voor SEO doelen staat!

Jasmin Taraman
Manager Online Marketing – Lidl Nederland

Ook meer bezoekers & sales? Doen!

Je weet het nu zeker: je wilt pakkende webteksten! Goede webteksten die scoren in Google en zorgen voor meer bezoek, autoriteit, leads en sales. Vul nu het onderstaande formulier in. Ik neem binnen 1 werkdag contact met je op!