Nieuwsbrief schrijven, iedere maand… doe het maar eens!
Een nieuwsbrief schrijven en versturen is een ideaal middel om jouw business periodiek onder de aandacht te brengen. Een ezine – zoals een digitale nieuwsbrief ook wel wordt genoemd – hoort thuis binnen iedere online communicatiemix. Alleen dat schrijven, dat is voor ondernemers vaak een stuk lastiger. Nieuwsitems genoeg, maar de juiste teksten schrijven die je prospects en klanten in beweging brengen. Copywriting dus. Het is een vak. Mijn vak.
Voor tal van bedrijven schrijf ik nieuwsbrieven. Hieronder vind je enkele voorbeelden. Dit zijn doorgaans de stappen om een succesvolle nieuwsbrief te schrijven:
- jij draagt de nieuwsitems aan (en uiteraard denk ik graag mee!)
- eventueel interviewen van personen + nadenken over beeldmateriaal
- uitschrijven van de concept teksten
- na eventuele aanvullingen teksten definitief maken
- nadenken over landingspagina’s op jouw website/webshop
- optioneel: opmaak in MailChimp
- optioneel: versturen via MailChimp
- optioneel: rapportage resultaten
Op basis van de resultaten bekijken we samen welke items het meest populair zijn. We kunnen er vervolgens voor kiezen om meer gelijksoortige items op te nemen. Zo wordt het schrijven en versturen van een nieuwsbrief ook meer strategisch ingezet. Continu de focus op branding en business. Meerwaarde creëren. Daar gaat het om.