HOGER IN GOOGLE MET EEN BEWEZEN SEO STRATEGIE
Pijnlijk: jouw online concurrenten kapen alle omzet voor je neus weg. Jij hebt het punt bereikt dat je nu ook blijvend hoog in Google wilt staan met jouw website of webshop. Ik ga je hierbij helpen. Let wel: het is anno 2022 (na de Google Helpful Content update) niet zomaar gefixed om betere posities in Google te verkrijgen. Google is slim en eist specifieke kwaliteit. Daarom gaan we binnen de dienst HOGER IN GOOGLE 3 maanden aan de slag om jouw website of webshop blijvend hoger te plaatsen in Google. Met diverse zoektermen de eerste pagina in Google bestormen en misschien wel de top-5.
HOGER IN GOOGLE bevat de onderstaande 5 onderdelen:
1. INVENTARISATIE
In deze fase wordt jouw website of webshop kritisch beoordeeld op alle SEO aspecten en conversie optimalisatie. Van techniek tot webteksten. Van de omvang van de website of webshop tot het gebruik van de metatags. De bevindingen worden transparant met je gedeeld. We stemmen af wie de eventuele aanbevelingen gaat doorvoeren. Is de techniek niet meer up-to-date dan is een nieuwe website een mogelijkheid. Deze wordt standaard binnen WordPress gerealiseerd en voldoet aan alle SEO eisen.
SEO analyse huidige website of webshop
Afstemmen bevindingen en vervolg
2. ONDERZOEK
Hoe doen jouw concurrenten het op internet? Wat zijn de specifieke wensen en koopintenties van jouw doelgroep(en)? Wat wil jij als bedrijf uitstralen? Of te wel: voordat we echt aan de slag gaan zoeken we antwoorden die we uiteindelijk vertalen in SEO teksten. Let op: dit is een uiterst belangrijke fase, het vormt de basis voor de verdere positionering. Ik kan eventueel ook een corporate story voor je opstellen.
Onderzoek biedt breed inzicht
Helderheid in eigen positionering
3. SEO WEBTEKSTEN SCHRIJVEN
Zijn de (eventuele) technische aanbevelingen uit de inventarisatie doorgevoerd en is de propositie helder, dan start ik met het uitschrijven van de eerste SEO webteksten. Binnen deze vorm van webteksten staat jouw doelgroep centraal: de SEO teksten geven antwoord op de meest intrinsieke (koop)wensen en hulpvragen binnen jouw doelgroep. In vaktermen wordt dit ook wel ‘user intention’ of ‘search intention’ genoemd. Google omarmt zorgvuldig geschreven teksten en jouw doelgroep identificeert zich met jouw website of webshop. Geen platte content dus, maar uiterst relevante webteksten die jou veel betere posities in Google gaan opleveren. Uiteraard verricht ik vooraf een zoekwoorden-analyse (met name intentie gerichte zoekwoorden zijn belangrijk) en kijk ik ook naar de metatags, bestandsnamen, alt-tags, h-tags en de url-structuur. Alles moet sensitief maar consistent worden beschreven, daar houdt Google van.
Google beloont de nieuwe SEO webteksten
Alle SEO aspecten worden meegenomen
4. BLOGARTIKELEN SCHRIJVEN
Nu alles qua tekst en techniek veel beter staat, zal Google het al positiever gaan beoordelen. Maar we zijn er nog niet: met het schrijven van nieuwe content laat je Google zien dat jouw website of webshop groeit. Of te wel: Google beloont je als je frequent nieuwe én hoogwaardige webteksten toevoegt. Het periodiek schrijven van leerzame blogartikelen is hier uitermate geschikt voor. Extra bonus is dat je hier nieuwe (verwante) zoektermen kunt benoemen die nog niet binnen je website of webshop zijn opgenomen. Zo wordt het online bereik subtiel maar krachtig vergroot. In mijn voorstel neem ik standaard 6 blogartikelen op (2 per maand), maar het mogen er ook meer zijn.
Doeltreffende optie om nieuwe unieke content toe te voegen
Het aantal onderwerpen kan ‘oneindig’ zijn (redactieplanning helpt)
5. PERSBERICHTEN SCHRIJVEN
Persberichten schrijven en versturen is een ideale manier om jouw rankings binnen Google nog verder te verstevigen. Immers: als de media jouw persbericht plaatst inclusief een backlink naar jouw website of webshop, genereert dit niet alleen extra traffic, ook Google zal dit gegarandeerd zien. Persberichten schrijven is een specialiteit en vergt voorwerk, maar rendeert heel goed binnen een SEO strategie. Bijkomend voordeel is dat je het persbericht ook op je eigen website kunt plaatsen: Google ziet weer nieuwe en hoogwaardige content. Tevens kun je via jouw social media kanalen doorlinken naar de website of webshop. In mijn voorstel neem ik standaard 2 persberichten op (1 per kwartaal).
Mooi voorbeeld van ‘deelbare content’
Wordt vaak vergeten, maar zo belangrijk.
Tot slot: met de dienst ‘HOGER IN GOOGLE’ bouw je aan een merk dat expertise, autoriteit en betrouwbaarheid uitstraalt. Bij Google noemen ze dit overigens E.A.T. (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Google vindt deze kernkwaliteiten enorm belangrijk. Aan de slag dus!
Doen: Hoger in Google wil ik ook!
Je ziet het: om in2022 structureel hoger in Google te komen én te blijven is een gerichte SEO strategie echt noodzakelijk. Alle genoemde onderdelen zijn belangrijk en worden over 3 maanden verspreid. Zo kunnen we goed volgen, bijsturen en koers zetten naar de 1e pagina in Google of meer. Laat jij jouw concurrenten groeien of wil jij ook hoger in Google zichtbaar zijn en zo veel succesvoller ondernemen op internet? Dat is nu de vraag. Met de bewezen dienst ‘HOGER IN GOOGLE‘ geef ik je een passend antwoord. Ik help je graag. Neem nu contact met me op en ervaar zelf het verschil!