Selecteer een pagina

  

Goede webteksten schrijven, zo doe je dat!

Webteksten schrijven: het leek zo op het eerste gezicht vrij eenvoudig, toch? Maar dat is het zeker niet. En oei, unieke webteksten zijn ook nog eens het belangrijkste onderdeel van je website of webshop. Je webteksten moeten relevant zijn, de juiste keywords bevatten en doen wat jij van hen verlangt: de interactie en de online omzet verhogen! Lastig? Neem gerust contact met mij op!

Dagelijks combineer ik het schrijven van webteksten met advies over techniek en indeling. De richtlijnen van Google vormen de basis. Zo creëer ik uitstekende condities voor een goede ranking van jouw website of webshop. Maar Google alleen is niet voldoende: webteksten moeten jouw doelgroep raken. Zij moeten je product kopen, inschrijven op de nieuwsbrief of contact met je opnemen. Omzet verhogen, warme leads genereren. Dat is mijn doel, ook van jou?


webteksten schrijven voor verzekeraar Atradius
webteksten schrijven voor bank
webteksten schrijven voor reisorganisatie
webteksten schrijven voor restaurant
webteksten schrijven voor internet provider
webteksten schrijven voor recreatie sector

Webteksten schrijven, zo doe ik dat voor u:

Webteksten zijn cruciaal binnen uw online strategie: unieke webteksten zorgen voor goede posities binnen Google. Trouwens… webteksten kunnen ook heel goed een blogartikel zijn: Google houdt van verse content! Maar hoe schrijf ik uw webteksten? Hieronder vindt u een leidraad hoe ik doorgaans werk én schrijf. Klanten waarderen onze open aanpak:

1. U neemt contact met mij op en samen bespreken we uw wensen op het gebied van content.

2. Op basis van uw wensen kan ik vrijblijvend een content voorstel voor u opmaken. Ik bekijk niet alleen uw huidige webteksten maar ik kijk ook graag naar de indeling van uw website. Alles moet kloppen.

3. Zodra de omvang van de opdracht bekend is en de offerte goedgekeurd is, start ik met een gericht keyword-onderzoek. Uiteraard deel ik de uitkomsten met u en samen kiezen we de meest geschikte zoektermen uit.

4. Nu ga ik schrijven. Nee, niet alles in één keer, ik richt me eerst op één of twee pagina’s die we vooraf uitkiezen. Dit doe ik om de juiste tone of voice te bepalen. Zo voorkomen we achteraf verrassingen.

5. Na de vaststelling van de tone of voice ga ik alle webteksten schrijven. Bij een grote schrijfopdracht kunnen we vooraf ook tussentijdse opleveringsmomenten vastleggen.

6. Op het afgesproken moment ontvangt u van mij de concept webteksten. Eventuele aanvullingen van uw kant worden snel door mij verwerkt.

7. Ik kan ook de definitieve webteksten voor u plaatsen in het Content Management Systeem van uw website. Ik heb hier veel ervaring in, niet alleen met WordPress maar ook met overige systemen. Vraag me gerust naar de mogelijkheden. (Uiteraard kan ik de definitieve webteksten ook native vertalen naar o.a. het Engels, Frans, Spaans en Duits)

keyword-onderzoek-seo-webteksten-schrijven

Voorbeeld keyword onderzoek

Ook meer bezoekers & sales? Doen!

U weet het nu zeker: u wilt pakkende webteksten! Goede webteksten die scoren in Google en zorgen voor meer bezoek, autoriteit, leads en sales. Vul nu het onderstaande formulier in. Ik neem binnen 1 werkdag contact met u op!